lauantai 11. kesäkuuta 2016

Lento & Jetlag..

Eli siis mun lento Helsinkin-Vantaan lentokentältä lähti 20. päivä toukokuuta aamulla. Mä olin jo tullut edellisenä iltanan lentoasemmalle juna yhteydellä ja yrittänyt nukkua yön huonolla menestyksellä.
Helsinki-Rooma väli oli se lyhin ja voitte arvata että mulla oli edellisen yön jäljiltä tosi hutera olo.

Huonon nukkumismenestyksen jäljiltä, 
aamupalaa klo 4 aamuyöstä..

Rooman kenttä, oli mun mielestä yks niistä vaikeimmista, koska se oli tosi iso ja epäselvä. Selvisin kuitenkin seuraavalle lento yhteydelle vaikka syömisille ei kyllä aikaa jäänytkään. Jokatapauksessa mulla oli siitä selviytyneenä sellanen olo, että jos mä kerran Rooman kentältä selvisin, mähän selviin kaikesta, Yeah right? :D

Jätti kone Rooma- Hong Kong välille..

Ja eikun tervetuloa Rooma-Hong Kong välille joka kesti "vain" sen 11 tuntia.. Tällä lennolla mun kroppa kyllä ilmoitti itsestään fyysisillä kivuilla mm. istuinluussa sekä selkäluussa vaikka ei nyt millään kovilla penkeillä istuttukaan.. Tää lento ei siis ollut ihan nautinnollisemmasta päästä, toki ne pitkät lennot ei kyllä varmasti ikinä sitä ookkaan, mutta varmasti siinä omassa hyvinvointipainossa tää fyysinen kipu ei olis ollut näin paha..


Siihen viimeseen lentoyhteyteteen oli odotusaikaa sen nelisen tuntia, ja voitte kuvitella kuinka hyvältä tuntu vaan jalotella ympäri lentokenttää.. Olin ajatellut että Hong Kongin lentokenttä ois jotenkin tosi iso, mutta se olikin tosi pieni..

Lento Hong Kongista - Balille Kesti sen viitisen tuntii ja perille päästyä kaikki meni tosi sujuvasti.. Niin viisumin saanti, kuin laukkujen löytyminen ja se valuutan vaihto.
Nojoo odotin ehkä sen tunnin, että se mun laukku ilmesty hihnalle ja pääsin vaihtamaan ne kevyemmät vaatteet päälle.
Kellohan oli siis kolme paikalliseen aikaan, kun mä saavuin Denpasarin lentokentälle. Aikaero siellä oli siis suomen aikaan se viitisen tuntia edellä, joten Suomen päässä kello oli vasta 10 aamulla.

Kello oli neljä kun sain napattua itelleni taxin Ubudia kohti. Siellä oli siis mun ensimmäinen majoituspaikka. Matka ei sinäänsä ollut kilometreiltään pitkä, mutta se trafiikki Balin liikenteessä on jotain ihan hullua.. Eli matkaan taxilla meni noin kaks tuntia..
Heitin matkatavar huoneeseeni ja kävin syömässä vielä sen kolmannen "ruuan"..
Tuolla lämmössä ei hirveesti tehnyt mieli lämmintä ruokaa, joten päädyin jäätelöön ja tuoremehuun..

Ja Kyllä siinä oli kermavaahtookin, nam!!

Mä olin niin väsynyt lennoistaa ja aikaeroista, että ihan tosisaan nukahdin jo seittemältä illasta ja nukuinkin sitten siihen yli kolmeen seuraavaa päivää.. Oon toki aina kuullut puhuttavan Jetlagista, mutta nyt mä tosissaan tiiän mitä se tarkottaa.. Mulla se Jetlag vaati sen 20 h unta..





2 kommenttia:

  1. Kiva lukea matkastasi. Tuli vaan mieleen, et olitko matkalla ihan yksin, sis ettei esim. kohteessakaan ollut ketään seuralaista? :) Itse en olisi niin rohkea, että rohkenisin noin kauas yksin lähteä:) (no mun kielitaidolla ja kokemuksella ei kyllä muutenkaan yksin reissuun paljon lähdetä;)niin mukavaa kun se matkailu olisikin.)
    Kaikkea hyvää sinulle ja kovasti tsemppiä!
    -J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tää oli mun ensimmäinen kerta kun matkustin yksin tai edes noin kauas :) kyllä mä pelkäsin miten pärjään englannin kanssa koska niillä matkoilla joilla oon ollu oon aina ollut se joka on hiljaa ja muut on hoitanut mun puolesta sen puhumisen.. Nyt ei ollut ketään jonka selän taa menis piilon mutta jokatapauksessa mä tulin silti ehjänä takas suomeen :) kyllä sä pystyisit siihen mullakaan ollut lentämisestä kun pari edestakakaisin matkka ja eka vasta kun olin jo 18 vanha.. Mulla ei siis ollut mitään kokemusta muustakuin suorista lennoista ja tällä matkalla olikin kaks vaihtoa.. Ja voi ettö mulla on hyvä fiilis että uskaltaudun ja nyt haluisin vaan matkustaa kaikkeen koska tiiän nyt että mä kyllä selviin! :)

      Poista